tirsdag den 6. december 2011

Peberkagehus

I dag skulle aftensmaden stå på en god gang pastasauce med alverdens grøntsagsrester, hakket oksekød og spaghetti. Vi har netop lavet denne ret i skolen i dag og lært lidt om forskellen mellem langtidssimren og lav-den-på-30-min-pastasauce. Da den langtidssimret ret blev bedst i skolen, valgte jeg at gøre det samme hjemme. Imens retten simrede, kunne jeg jo lige bruge tiden til at få samlet det hersens peberkagehus, som jeg fik købt her den anden dag. Ja, du læste rigtigt. Jeg købte det! Jeg ville ellers have lavet det hele fra bunden, meeen så var det jo at René og jeg tilfældigvis faldt over et "samlesæt" i Fakta til en 20'er. Mere kostede det ikke. Det var da billigt! Altså, hvem kunne modstå sådan et tilbud.  :)

















Sådan så indholdet ud. Tag, skorsten og mure. Jeg er ikke sikker på om smagen er god, men det skal jo også bare stå til pynt. Kagerne mærkedes ikke så sprøde, som når man selv bager peberkager.

















Jeg købte lidt forskelligt slik i Lidl. M&ms, chokoladeknapper, lakridskonfekt og orangestænger. Glasuren blev rørt af 4 dl flormelis, 1 past. æggehvide og en lille tsk. eddike. Huset blev sat sammen med noget smeltet sukker. Det stivner hurtigt. Næsten for hurtigt. Jeg glemte helt at fjerne bagepenslen fra panden, inden det var for sent. Så da jeg ville fjerne den, blev hårene siddene i panden, og jeg stod tilbage med et plastikskaft... hm. Nå, heldigvis har jeg en ekstra, og den kostede maks en 10'er :) Det kunne være sjovt at få lys i peberkagehuset. Det kunne se hyggeligt ud. Nu står det oven på vores akvarium, så må jeg ned i kælderen i morgen, når det er blevet lyst, og se om vi har en lille lyskæde liggende.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar