mandag den 20. februar 2012

Oreo Is


















 Kender I disse små lækre chokoladekiks med vanillecreme? Oreo hedder de, og de findes på hylderne i diverse discountbutikker og supermarkeder. Ud over at de blot kan nydes til en kop te eller kaffe bruges de i forskellige opskrifter. De bruges i opskrifter på lagkager, muffins, milk shakes osv. Jeg faldt for noget tid siden over en isopskrift, hvor man også havde brugt denne sexy lille kiks. Dette måtte jeg prøve. Derfor fandt jeg min bedste isopskrift frem, (som ikke kræver ismaskine), og tilføjede kiksen. Dette kom der denne opskrift ud af og smagen... Ja, isen blev spist op, så det siger vist alt :p

















Oreo is

4 past. æggeblommer
8 spsk. sukker
1 tsk vanillesukker
½ liter piskefløde 38%
1 pakke Oreo kiks

  • Pisk æggeblommer med vanillesukker og sukkeret indtil massen er godt luftigt og det meste af sukkeret er smeltet.
  • Pisk fløden til den er lind, dvs ligesom flødeskum til irish coffee.
  • Vend flødeskummet rundt i æggemassen indtil det er godt blandet.
  • Hak Oreo kiksene i grove stykker (gem evt et par stykker til pynt) og vend dem i iscremen.
  • Kom iscremen i en lille form (ca 1l) og pynt med lidt Oreo kiks på toppen. Isen skal fryse i min. 3 timer inden den spises.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar