lørdag den 3. december 2011

Bounty konfekt

Ja jeg skulle lige prøve. Jeg fandt denne opskrift på hjemmelavede Bounty. Den er så simpel, at man tror, at det er løgn, og så smager de ligesom dem, man kan købe.

















Bounty

Ingredienser:
250 g kokosmel (evt lidt mere, jeg syntes mine var en anelse klistret og lidt svære at overtrække med chokolade)
1 ds. kondenseret mælk (fås i velassorterede supermarkeder. Jeg købte mine for længe siden hos Løvbjerg i Tarm.

Miks kokosmel og kond. mælk i en skål og form blandingen til små ovale bars. Lad dem stå på køl nogle timer, så bliver de mere faste og er nemmere at overtrække med chokolade senere.

Portionen rækker til en hel del, og jeg vil skyde på, at man skal bruge omkring 400 g mørk overtrækschokolade til hele molevitten. Jeg dryssede lidt kokos på  toppen, så er de let genkendelige, hvis nu jeg skulle komme i tanke om at lave lignende overtrukket chokoladebars.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar