søndag den 11. september 2011

Længe siden sidst...

Jeg så en film her i eftermiddags, som hed Julia & Julie (eller også var det omvendt). Den handlede blandt andet om en kvinde, som kastede sig ud i et projekt, som gik ud på at lave alle opskrifter i Julia Childs kogebog indenfor et år... og dette fik mig til at tænke på min egen blog, hm hvor blev den af?...

Ah! Den er her endnu :) Dejligt. Jeg kan se at det er længe siden, at jeg sidst har skrevet herinde. Alt det med kernesund dit og dat er lagt på hylden. Det blev for dyrt og jeg begyndte at få en unaturlig angst for at spise almindelig dansk mad. Til sidst tog jeg mig selv i, at jeg ikke turde spise et stykke spegepølse, svinekød, mælk osv... ganske almindelige danske madvarer, som jeg er opvokset med. Det måtte stoppe, og i dag er jeg glad for, at jeg er kommet over mit kernesunde flip. og... det har vist sig, at jeg stadigt taber mig, selvom jeg laver mere "almindeligt" mad igen. Jeg har tabt mig ca. 26 kilo nu, Weeee! Det bedste af det hele er, at det ikke føles som en slankekur mere. Nu er det bare, sådan vi spiser. Ingen fastfood, ingen slik eller kage.... og dog... der er nogle undtagelser. Jeg har spist slik, hvis jeg f.eks. er blevet tilbudt et stykke, men jeg køber ikke slik mere. Jeg har spist og har også bagt kage, men jeg køber ikke kage hos bageren. Jeg bager i stedet for en fedtfattig kage med lavt sukker-indhold. Fastfood er total ydt! Jeg har slet ikke lyst til det mere. Jeg vil meget hellere have god hjemmelavet mad :)

Uhm her dufter af frikadeller. Jeg har stegt et hold til aftensmaden. I aften står den på rester fra gårsdagens middagsmad: Kylling Marengo med ris og frikadeller med rødkål og rugbrød. Jeg er startet på uddannelsen: Ernæringssassistent, og siden har alt drejet sig om mad; Jeg tænker på mad konstant, ikke på en sådan måde, at jeg er sulten konstant, men tanker om middagsretter, desserter snurrer rundt i mit hoved. Jeg har abonneret på madmagasinet "Mad", jeg ser filmklip på youtube om mad, jeg er begyndt at lave mine egne små videoklip med opskrifter på forskellige kager, middagsmad osv... Mad mad mad! Det er alle vegne. Jeg føler, at jeg er besat af tanken MAD.

2 kommentarer:

  1. Først STORT tillykke med det flotte vægttab. Du er så sej kære søs. Hyggeligt at kunne følge lidt med herinde. Du fortæller rigtig godt. Dejligt med noget inspiration og lidt fif :0)
    Knus fra Berit

    SvarSlet