lørdag den 26. november 2011

Julesmåkager - 2. fase

Så fik jeg bagt småkager: Vanillekranse, pebernødder og brunkager. Jeg var godt tilfreds med både vanillekranse og pebernødder. De smagte utroligt godt og erstatter fint de "rigtige" vanillekranse og pebernødder. Men men... brunkagerne. De var ikke lige de bedste. Jeg har ellers bagt lignende "diabetes"- brunkager før, men måske var opskriften anderledes den gang, for disse her smagte ikke særligt godt. Nu har vi netop om grundsmage i skolen, og efter min vurdering, så smager de her ret bitre. Da smagen bitter dulmes af smagen sød, så vil mit gæt være, at der enten skal tilsættes lidt sukker i opskriften eller noget mere Perfect Fit.  Den bitre smag hænger måske også sammen med at jeg undlod at tilsætte sukat i dejen, da sukaten også ville have givet lidt mere sødme til dejen. Jeg er på nippet til at smide dem i skraldespanden. Min mand fik ellers den idé, at han kunne bruge dem som hundekiks, når han har Bianca med på jagt. Meeen, de skulle jo nødigt have den modsatte virkning. Hunden kunne jo gå hen og tro at hun havde gjort noget forkert, når hun smagte dem :)

Jeg må konstaterer at brunkagerne er en ommer, og jeg vil prøve at ændre lidt i opskriften. Men det bliver en anden dag. Nu vil jeg nyde duften af hjemmebag og få gjort mig klar til at tage i byen i eftermiddag. God weekend! :)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar