tirsdag den 18. oktober 2011

Efterårsferien er godt igang

Efterårsferien er gået i gang og sikke en uge der venter forud. Heldigt at det hele rammer i ferien, ellers var der jo slet ikke tid til al den fornøjelse! Jeg har brugt formiddagen på at planlægge den store smørrebrødsforestilling, som starter så småt på torsdag, for at ende med 80 stykker højbelagt smørrebrød til på lørdag til min svogers og nieces fødselsdag. Vi har lært om opbygningen af disse lækre madder på skolen. Så nu skal jeg selv til at prøve kræfter. Jeg glæder mig helt vildt til at gå i gang med det og jeg kan ikke helt finde ud af om jeg er en smule nervøs eller spændt på det... måske er det begge dele. Jeg har lavet en såkaldt arbejdsplan med et checkskema, så jeg  kan krydse listen af efterhånden som tingene er gjort... ak ja, jeg har ellers altid været sådan imod det praktiske og systematiske men denne gang fik det mig! Jeg har overgivet mig til systemet! "rækker det hvide flag i vejret". De såkaldte kunstneriske udfoldelser må vente til en anden dag. Her er der for meget på spil til at lade tingene gå galt :o)

Det er fedt, at ved at bygge det her smørrebrød op, (som egentlig bare er en rugbrødsmad med pålæg), får man en lille lækker sag, som får tænderne til at løbe i vand og øjet til at græde (hvis man bruger rå løg). Jeg kan huske da vi lavede det på skolen, var jeg ret overrasket over, hvor lidt der egentlig skulle til, for at det så imponerende lækkert ud. Når jeg ser de billeder fra den dag, tænker jeg" hva fa'n skete der lige der. Var jeg med til det?"

Nå ja, I skal næsten se et par billeder af den kære lygtemand, jeg fik skåret ud af græskar i mandags (det var vist også den eneste fornuftige ting, jeg foretog mig den dag).

Voila!














Sådan ser den ud i sollys. Ret uskyldig, ik? :) Lygten står ude foran terrassedøren og kigger ind. Min mand og jeg købte en lille cykellygte i Kvickly, som ligger inde i den.















... og sådan ser den ud i mørke. Det er med vilje at øjnene blev skåret ud på denne måde, så de ligesom ligger ned. Det gav et mere uskyldigt look, og ikke det "onde" look, som man ellers så tit ser. Den skulle jo nødigt skræmme livet af en, hvis man skal på toilettet om natten... :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar